fbpx

SafeShops.be trekt volop de kaart van wegbereider in e-commerce

Met een vernieuwd concept voor de eTrade Summit van 25 september, dat ruimte biedt voor meer content en meer deelnemersparticipatie, beantwoordt SafeShops helemaal aan zijn reputatie van vernieuwer en pionier.

In de wereld van e-commerce is SafeShops al langer een begrip. Als verdediger van de belangen van webshops bij overheden en andere administraties, heeft de organisatie op korte termijn een heel solide reputatie opgebouwd. Professionaliteit en gedrevenheid gaan daarbij hand in hand met originaliteit en creativiteit. De vele opleidingen, seminaries, evenementen en bijeenkomsten die SafeShops organiseert, zijn er een onderscheidend kenmerk van. Zo ook de eTrade Summit. Dit congres is dit jaar aan zijn zesde editie toe en is inmiddels uitgegroeid tot dé jaarlijkse gebeurtenis in e-business. Een succes dat volgens de normen van SafeShops nog beter kan.

Van passief luisteren naar actief participeren

Uit onderzoek en publieksbevraging van de vorige edities blijkt namelijk, dat de doorgewinterde e-commerce specialist op de eTrade Summit snakt naar meer participatie. Technologische vernieuwingen en wettelijke en administratieve veranderingen gebeuren aan dergelijk razend tempo, dat eigenaars van webshops en andere e-businesses zich nog moeilijk tevredenstellen met enkel de overdracht van content. SafeShops stelde vast, dat de deelnemers aan de eTrade Summit met heel veel vragen zitten. En zij willen deze ook stellen. Zij willen niet enkel luisteren naar experten, maar ook met hen in gesprek gaan.

Meer content, meer mogelijkheden tot actieve participatie

SafeShops had aan deze vaststelling voldoende, om met een kritisch oog het concept van de eTrade Summit te herbekijken. De organisatie volgt namelijk niet enkel de nieuwste marktontwikkelingen en trends op de voet, ook voor haar evenementen is zij voortdurend op zoek naar formules met de hoogste meerwaarde voor de deelnemers. Daarnaast kan SafeShops beroep doen op een indrukwekkend netwerk specialisten dat de volledige waaier van e-commerce dekt. De slotsom was snel gemaakt: gedaan met de ex cathedra voordrachten, vanaf nu meer actieve participatie, meer content, meer experten. Dit vertaalt zich in de eTrade Summit 2018 in drie sessies van telkens 10 rondetafels. Elke rondetafel wordt ingeleid en gemodereerd door experts die de deelnemers te woord staan.

Een vloedgolf aan kennis en expertise

Een bloemlezing uit de thema’s die tijdens de rondetafels aan bod komen, geeft een idee van het hoge niveau dat de eTrade Summit nastreeft.

  • Wist je dat gemiddeld 70% van de consumenten hun winkelwagentje verlaten tijdens een online aankoop? En – wat nog erger is – gemiddeld 10% verlaat de betaalpagina. Philippe De Vydt van MultisSafepay heeft met zijn ervaring tal van tips & tricks over hoe je deze percentages kan verlagen en uiteindelijk meer kan verkopen? Tijdens deze sessie leer je welke betaalmethodes je het best aanbiedt, 3D-security en verschillende opmaakstijlen van betaalpagina’s.
  •  
  • Denk je aan internationalisering, en volgens Jorij Abraham ben je daartoe gedwongen, wil je overleven, dan is vertrouwen hét sleutelwoord. Jorij staat al meer dan twintig jaar met beide voeten in e-commerce en kan terugblikken op een indrukwekkende internationale loopbaan.
  •  
  • Wat kunnen cryptomunten en blockchain in de toekomst voor jouw business betekenen? Kopje in het zand is geen oplossing, want ze komen sowieso op ons af. Als founding partner van Investereum, een bedrijf dat aan blockchain consultancy doet, is de expertise van Andrew Turner goud waard, om het nog eens in tastbare waarden uit te drukken.
  •  
  • Ook Jan Guldentops draait al meer dan 20 jaar mee in de digitale wereld. Zijn stokpaardje is beveiliging. Als je dacht er alles over te weten, dan moet je aan deze rondetafel zeker deelnemen. Zo komt bijvoorbeeld ook het taalprobleem aan bod: wat gebeurt er als je IT-specialist en jijzelf heel andere terminologieën gebruiken? Welke nieuwe gevaren ontstaan zo? Het overkomt iedereen. Deze rondetafel gaat op zoek naar oplossingen.
  •  
  • Social media, we houden ervan, en toch… ze maken ons zo zot meneer, om het met een bekende Vlaamse zanger te zeggen. Hoe moet je omgaan met algoritmes als de Zuckerbergs van deze aarde het heft in handen hebben? Als strategisch denker van haar eigen social media bureau So Buzzy, begeleidt Kel Wouters een resem opmerkelijke klanten waaronder KBC, Nokia, Eneco,… doorheen het woud aan algoritmes. Een schat aan expertise.
  •  
  • Kenny Van Paesschen is nog zo een oude rot in het vak. Zijn specialisatie is e-fulfilment. Een eeuw geleden stond zijn voorganger bij de uitgang van de winkel en maakte de pakjes. Vandaag kent Kenny zijn weg in zowat alles waar een ‘e-‘ vóór staat. Zo weet hij als geen ander wanneer een webshop klaar is voor e-fulfilment, vanaf welk punt e-fulfilment rendabel wordt. Een rondetafel met een hoog fulfimentgehalte.

Noem het verder ‘marketing automation’, ‘optimalisatie van conversie via nieuwe kanalen’, ‘marketing experimentation’, ‘meer groei door abonnementen en wederkerende aankoopmethoden’,… het thema-aanbod is zo gediversifieerd en to the point, dat we nu al kunnen stellen dat SafeShops met deze zesde editie van de eTrade Summit een schot in de roos schiet.

Het onderste uit de kan? Het kan!

Tussen de sessies, die strikt getimed zijn, kan van rondetafel gewisseld worden. Elke deelnemer maakt dus kans om drie voor hem of haar essentiële thema’s te verdiepen. Wens je voor je webshop nog meer expertise te vergaren, dan is het dus aangeraden om met twee of drie of zelfs vier collega’s aan de eTrade Summit deel te nemen en de rondetafels onderling strategisch te verdelen.
Het avondprogramma met diner dat de dag afsluit, voorziet tenslotte twee keynote speakers waaronder Rik Vera, chairman bij Nexxworks. Kwestie van een letterlijk smakelijke kers op de taart…

Meer weten: etradesummit.be, safeshops.be

Share

Safeshops trekt volop de kaart van wegbereider in-e-commerce
Facebook
Twitter
LinkedIn