fbpx

Hoe voorkom je dat shoppers hun e-winkelmandje verlaten?

Het zou op zijn zachtst gezegd vreemd zijn. Hordes mensen die hun winkelmandje volladen met artikelen, om vervolgens vlak voor het afrekenen de schouders op te halen. “Laat maar.” De producten in het mandje hebben het niet gered tot de kassa.

Een gegarandeerde methode om de woede op de hals te halen van menig winkelier, maar online is dit doodgewoon. Dit is het lot van talloze bestellingen op het net. Maar liefst 10% van alle winkelmandjes wordt achtergelaten, iets wat de e-tail industrie miljarden euro’s per jaar doet mislopen.

Waarom mensen hun winkelmandje achterlaten: de passieven

Een verstandig e-tailer doet er goed aan het zogenaamde cart abandonment zo laag mogelijk te houden. De oorzaak van dit hardnekkige fenomeen schuilt allereerst in de rol die het online winkelwagentje voor de consument vervult. Deze gaat namelijk aanzienlijk verder dan een online equivalent van het klassieke winkelmandje. Zodanig dat veel producten in een winkelmandje belanden zonder dat de klant al echt de knoop heeft doorgehakt.

Zo doet de winkelwagen regelmatig dienst als rekenmachientje voor kosten, als eenvoudige manier om wat interessante producten te ordenen of te bewaren en zelfs als tijdverdrijf tegen verveling.

Hoe het maximale te halen uit passieve klanten

Veel van deze winkelmandjes laten zich in de eerste instantie niet zomaar omzetten in een sale. Bij de klant leeft immers nauwelijks de intentie iets te kopen. Toch zijn er verscheidene effectieve technieken voorhanden om zelfs uit deze klantengroep nog een mooie conversie te slepen…

 

Connect to us!

How can I increase my conversion in the checkout?

70% van je “kopers” verlaten hun winkelwagentje. En – wat nog erger is – gemiddeld 10% verlaat de betaalpagina. Wil je enkele tips & tricks over hoe je deze percentages kan verlagen en uiteindelijk meer kan verkopen? Tijdens deze sessie leer je welke betaalmethodes je het best aanbiedt, 3D-security en verschillende opmaakstijlen van betaalpagina’s. #eTrade18 – Thanks to MultiSafepay

Share

Waarom verlaat een consument zijn online winkelmandje?
Facebook
Twitter
LinkedIn